Bahan Aktif Herba Anti Parasit Kapsul Digalakkan Untuk Marijuana Detox

Bahan Aktif Herba Anti Parasit Kapsul Digalakkan Untuk Marijuana Detox

Beberapa nasihat ganja detox dalam talian mencadangkan menggunakan kapsul anti parasit untuk mempercepatkan proses detox semula jadi badan (dan oleh itu proses detox ganja). Popular aktif, bahan-bahan herba mempunyai pelbagai ciri-ciri perubatan - termasuk menyasarkan rangsangan sistem perkumuhan badan (menggalakkan detox melalui air kencing dan pergerakan usus). Sebahagian daripada kapsul anti parasit adalah antioksidan - yang memainkan peranan penting dalam proses detox semula jadi badan.

Berikut adalah aktif, bahan-bahan herba sering dijumpai dalam parasit kapsul anti.

Pahit herba bukan sahaja merangsang penghadaman tetapi juga merangsang rembesan dan aliran hempedu, pembersihan kedua-dua hati (laman utama metabolisme THC) dan batu dalam hempedu. Dua pahit biasanya disenaraikan sebagai bahan dalam parasit kapsul anti: Wormwood dan Goldenseal.

Wormwood boleh digunakan sebagai tonik untuk merangsang selera makan dan juga untuk membantu dalam penghadaman. Ekstrak wormwood adalah diuretik (bahan atau dadah yang cenderung untuk meningkatkan pembuangan air kencing), antiseptik, dan vermifuge (ubat yang memecat cacing dari usus).

Mengandungi sebatian toksik yang dipanggil thujone, bahan kimia aktif dalam minuman keras absinthe Perancis. Absinthe telah diharamkan di Perancis pada tahun 1915 disebabkan oleh ketoksikan.

Goldenseal, satu lagi pahit, digunakan sebagai julap. Goldenseal juga digunakan untuk meningkatkan kesan ubat-ubatan herba lain yang ia dicampur atau dirumuskan dengan. Sering digunakan sebagai ubat pelbagai guna, Goldenseal mempunyai ciri-ciri perubatan herba sebagai tambahan kepada peranannya sebagai pahit dan sebagai laksatif ringan.

Goldenseal digunakan sebagai hepatik (perubatan yang bertindak ke atas hati), anti-radang, anti-mikrob topikal (memusnahkan atau menghalang pertumbuhan mikroorganisma dan mikroorganisma terutamanya patogenik), sebuah emmenagogue (ubat atau agen yang mendorong atau mempercepatkan aliran haid) , dan oxytocic (bahan yang merangsang kontraksi rahim, bagi tujuan mempercepatkan bersalin).

Satu lagi bahan yang biasa ditemui dalam kapsul anti parasit adalah badan kapal walnut hitam (badan kapal adalah sekam, shell, atau penutup luar biji atau buah-buahan), yang mengandungi juglone (sebatian kristal yang mempunyai ciri-kulat dan antibiotik), Vitamin C (antioksidan yang kuat ), dan zink (mineral digunakan untuk detox logam berat).

Ia juga merupakan ubat pelbagai guna, digunakan untuk merawat jerawat, penyakit tiroid, kolitis, ekzema, buasir, kurap, sakit tekak, tonsillitis, kegatalan kulit, dan luka.

Peguambela menggalakkan penggunaan badan kapal walnut hitam sebagai laksatif ringan yang memudahkan penghadaman.

Benih herba hitam adalah satu lagi bahan popular di parasit kapsul anti. Tidak boleh dikelirukan dengan jintan hitam, biji bawang hitam, atau biji bijan hitam - ia adalah lebih jelas merujuk kepada herba jintan hitam dengan nama Latin "Nigella Sativa."

Mengandungi komponen bukan kanji polisakarida iaitu sebagai sumber serat (iaitu: julap), hitam minyak biji herba terbukti berkesan terhadap strain bakteria. Sesetengah daripada bakteria ini dikenali sebagai sangat tahan kepada ubat-ubatan, seperti V. Taun, E. Coli, dan semua tetapi satu terikan Shigella.

Ulas juga termasuk sebagai bahan utama yang aktif dalam banyak parasit kapsul anti. Kajian terbaru dari Universiti Miguel Hernandez di Sepanyol membuat kesimpulan bahawa ulas adalah antioksidan semula jadi yang terbaik. Antioksidan adalah makanan tambahan yang kuat untuk proses detox semula jadi badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar