Hentikan Berpeluh berlebihan sebelum keluar untuk malam itu

Hentikan Berpeluh berlebihan sebelum keluar untuk malam itu

Semasa latihan atau berpeluh kawasan halaman benar-benar tidak terlalu banyak masalah kerana orang mengharapkan anda untuk menjadi sedikit panas. Tetapi apabila anda keluar untuk malam itu dengan rakan-rakan dan berpeluh manakala hanya duduk, ia adalah satu keadaan yang sangat memalukan. Anda berfikir tentang bagaimana orang lain mungkin melihat anda sebagai anda berpeluh kerana nampaknya tanpa sebab.

Ada beberapa tips praktikal untuk membantu menghentikan peluh berlebihan sebelum keluar atau sekurang-kurangnya mengurangkan berpeluh.

Pertama sekali, mandi sejuk bagus. Ia tidak perlu benar-benar panjang, tetapi mandi lagi dengan air sejuk atau sejuk boleh membantu mengurangkan suhu dalaman badan anda agak sedikit. Gunakan sabun antibakteria pada masalah berpeluh anda. Ini boleh membantu dengan masalah bau dengan ketara. Peluh dengan sendirinya tidak benar-benar bau busuk kerana air dengan sedikit garam dan beberapa mineral lain. Apa yang membuat bau peluh bakteria. Mengurangkan bakteria ini boleh mengurangkan bau.

Memakai pakaian yang bersesuaian dengan "topeng" sebarang masalah berpeluh tetapi juga memastikan mereka boleh bernafas. Perbandingan poliester kapas, poliester boleh kering sehingga tiga kali lebih cepat daripada kapas. Anda mungkin membuat pilihan berdasarkan bahan-bahan yang boleh sumbu dari dan kering lebih cepat daripada bahan-bahan lain yang mungkin menahan peluh.

Apabila keluar, cuba untuk mengelakkan kafein, alkohol, dan makanan pedas kerana ini akan menyebabkan lebih banyak berpeluh daripada yang diperlukan.

Air adalah rakan anda apabila ia datang untuk mengekalkan suhu dalaman badan yang lebih sejuk. Minum air dengan kerap terutamanya minum sebelum keluar untuk malam itu. Dalam jangka masa panjang ini adalah sebahagian besar untuk menghentikan masalah peluh berlebihan.

Akhir sekali, hanya berehat. Apabila anda mula bimbang tentang berpeluh anda, ia menyebabkan anda untuk menjadi saraf. Keresahan ini meningkatkan begitu juga berpeluh anda. Jika anda berehat anda boleh memecahkan kitaran ini berpeluh lebih kerana anda bimbang tentang berpeluh.

Sesetengah orang mempunyai masalah peluh berlebihan yang menyebabkan masalah dalam situasi sosial. Belajar beberapa perkara yang boleh anda lakukan yang akan membantu anda berpeluh sedikit kurang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar