Menggunakan Oregano Merawat Kulat Nail

Menggunakan Oregano Merawat Kulat Nail

Kulat kuku jari kaki adalah keadaan kuku sangat umum. Jika fakta, kira-kira separuh daripada semua keadaan kuku adalah disebabkan oleh kulat kuku. Terdapat banyak jenis rawatan di pasaran dan juga rawatan rumah.

Minyak Oregano disebut-sebut untuk dapat membunuh bakteria, parasit usus dan kulat yang menyebabkan kaki dan kuku kulat makan air. Dengan maklumat ini, saya memutuskan untuk mencuba dan lihat jika ia akan menyembuhkan kulat kuku jari kaki saya yang telah saya selama lebih sembilan tahun. Saya mula-mula menggunakan minyak oregano kekuatan penuh untuk merawat kulat kuku. Tetapi selepas beberapa hari, minyak jengkel kulit di sekitar kuku.

Selepas kajian lanjut, ia disyorkan untuk memfailkan kuku nipis dan campuran minyak oregano dengan minyak pembawa. Saya memilih minyak zaitun sebagai minyak pembawa saya dan campuran satu bahagian oregano dengan tiga bahagian minyak zaitun. Dengan campuran ini, saya mampu untuk menghadkan kesan kerengsaan kulit. Selepas kira-kira enam bulan menggunakan ubat ini pada frekuensi sekurang-kurangnya dua kali sehari, saya dapat melihat sebahagian daripada kuku bermula untuk membersihkan, tetapi saya juga dapat melihat pertumbuhan baru di pangkal kuku masih kasar dan tidak bebas daripada kulat. Saya membuat kesimpulan bahawa ubat ini tidak akan membantu saya betul-betul membunuh kulat kuku.

Saya membuat kesimpulan bahawa campuran ini adalah sama ada tidak dapat menembusi kuku cukup dalam untuk mencapai katil kuku dan benar-benar membunuh kulat, atau ciri-ciri anti-kulat minyak oregano tidak cukup kuat untuk membunuh kulat. Ia juga meninggalkan kesan hitam hijau pada kuku kaki saya yang tidak begitu wajar. Terdapat lapisan perak kepada dilema saya kerana saya menemui satu produk yang mampu menyembuhkan kulat kuku jari kaki saya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar