Minyak Aromatherapy - Bergamot Minyak Essential

Minyak Aromatherapy - Bergamot Minyak Essential

Bergamot Minyak Essential berasal dari Citrus bergamia daripada Genus "Citrus" dan keluarga "Rutaceae". Buah Bergamot adalah lebih kurang saiz oren biasa tetapi dengan warna kuning yang kuat daripada limau.

Buah-buahan yang mempunyai bau yang sangat jelas yang tidak boleh silap. Ia menyediakan bau yang biasa Awal Grey Tea dan mempunyai beberapa ciri perubatan. Saya juga boleh ingat mempunyai Marmalade pada kawan-rumah Itali dibuat dengan asas Bergamot.

Kedua kepada Awal Teh Grey ia kemungkinan besar diiktiraf sebagai Minyak Aromaterapi.

Proses pengekstrakan

Minyak bergamot boleh diekstrak oleh Dingin menekan atau wap pengekstrakan. Saya selalu menganggap menekan Cold sebagai kaedah pengekstrakan yang terbaik. Menekan sejuk adalah satu kaedah pengekstrakan minyak sitrus seperti oren, lemon, limau gedang dan bergamot. Ini adalah bentuk yang paling segar dan paling tulen pengekstrakan tetapi jangka hayat minyak yang diekstrak dengan cara ini dikurangkan.

Menggunakan sebagai minyak pati

Bergamot Essential adalah mesti mempunyai dalam kit aromaterapi anda. Kegunaannya banyak dan pelbagai.

Cuba beberapa di antaranya:

Minyak bergamot apabila dicampur dengan citruses lain seperti minyak oren atau limau gedang membuat penyegar udara mesra. Diletakkan di dalam mangkuk berhampiran pintu depan atau berdekatan tetingkap. Memastikan penempatan membolehkan bau untuk hanyut di sekitar bilik dan tidak hilang di pintu atau tingkap.
Minyak bergamot adalah tambahan yang ideal untuk persekitaran pejabat. Ia telah diketahui mempunyai kesan menenangkan dan telah digunakan oleh mereka yang tertekan atau cemas untuk kesan menenangkan.
Letakkan setengah dozen titik minyak Bergamot dalam mangkuk dengan air panas. Bernafas wap boleh membantu dalam pencegahan dan rawatan jerawat dan keadaan kulit yang lain. Minyak bergamot Ciri-ciri anti-bakteria boleh membantu dalam rawatan jerawat.
Minyak bergamot mempunyai ciri-ciri anti-bakteria. Minyak sitrus berasaskan seperti Bergamot adalah sangat baik untuk digunakan sebagai pembersih dan disinfektan.
Menambah beberapa titik minyak bergamot untuk mandi biasa anda akan membantu mencegah jangkitan kulit dilahirkan dan boleh membantu dalam pencegahan dan pengurangan ekzema.
Minyak bergamot juga boleh membuat Deodorant yang sangat baik.
Langkah berjaga-jaga
Minyak pati mempunyai banyak manfaat dan boleh membantu dalam pencegahan atau penyembuhan banyak aduan. Setiap individu adalah berbeza. Sesetengah minyak pati boleh menjadi toksik. Sesetengah minyak tidak harus dimakan sementara yang lain memerlukan pendedahan yang terhad kepada matahari kerana phototoxicity. Baca label dan meminta pembekal anda jika anda ragu-ragu penggunaan yang paling selamat bagi mana-mana minyak tertentu. Bukan hanya satu dalam artikel ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar