The Cure Rahsia Untuk Masalah Berpeluh - Dapatkan Tahu Rahsia

The Cure Rahsia Untuk Masalah Berpeluh - Dapatkan Tahu Rahsia

Sesetengah orang tidak boleh berhenti berpeluh dan berpeluh membantu badan kita untuk kekal sejuk. Ia adalah sempurna semula jadi bagi orang-orang berpeluh. Biasanya, orang berpeluh lebih dalam suhu panas, apabila mereka menjalankan, atau bertindak balas kepada keadaan tertentu yang membuat mereka gementar, takut, malu, atau marah. Walau bagaimanapun, berpeluh masalah muncul tanpa apa-apa pencetus.

Seorang individu yang berpeluh masalah nampaknya mempunyai kelenjar peluh yang terlalu aktif. Peluh berlebihan biasanya berlaku sama ada dalam tapak tangan anda, dalam ketiak anda (axillary hiperhidrosis), pada muka anda (hiperhidrosis muka), atau di kaki anda (hiperhidrosis plantar). Berpeluh tidak terkawal sering boleh menyebabkan ketidakselesaan yang ketara, kedua-dua fizikal dan psikologi.

Orang telah mengalami ketidakselesaan dan mudah berpeluh sedalam-dalamnya di tempat-tempat yang lebih panas dan tempat-tempat lebih sesak. Ini jenis ketidakselesaan apa-apa berbanding dengan individu yang mempunyai masalah berpeluh. Ia tidak mudah untuk orang biasa untuk memahami perbezaan.

Peluh yang banyak adalah biasa di kalangan gemuk, orang gemuk, atau keluar dari bentuk. Peluh berlebihan boleh menjadi tanda masalah perubatan yang serius atau ia boleh menjadi tanda hiperhidrosis, syarat peluh berlebihan dimanifestasikan dalam orang biasa. Hiperhidrosis melampaui keperluan fizikal yang normal badan berpeluh. Orang yang mengalami jenis ini keadaan berpeluh banyak tanpa alasan yang jelas, dan apabila ia tidak wajar di bawah keadaan tertentu. Ia adalah amat sukar untuk membayangkan kejanggalan sosial dan rasa malu bahawa keadaan ini boleh menyebabkan.

Apabila mencari penawar-orang ini mencari sesuatu yang boleh membantu mereka berhenti manifestasi peluh berlebihan dan sesuatu yang boleh membantu mereka menghapuskan bau badan. Oleh kerana rasa tidak selesa dan malu ia menyebabkan kepada seseorang individu, beberapa resort untuk kaedah drastik untuk mengubati masalah ini seperti menjalani pembedahan.

Kadang-kadang berpeluh penawar boleh menjadi sukar difahami kepada beberapa individu dan rawatan yang terbaik mungkin boleh menjadi sesuatu yang tidak boleh dibawa over-the-kaunter. Ia kadang-kadang terlibat dalam pengubahsuaian gaya hidup anda dan untuk berehat dan mengambil kehidupan yang mudah. Terdapat beberapa kajian yang telah menunjukkan orang-orang yang terlalu tegang dan tekanan tidak tahu bagaimana untuk berhenti berpeluh. Mereka adalah orang yang jenis saraf yang sangat separa sedar pada berhenti peluh. Makanan yang anda makan memainkan peranan yang amat penting untuk kesihatan anda secara keseluruhan. Oleh itu, kebersihan diri anda memainkan peranan penting juga. Sabun yang anda gunakan mempunyai kesan yang besar dan jenis deodoran yang anda gunakan menyebabkan peranan.

Lebih penting lagi, tidak ada ubat dijamin hiperhidrosis tetapi ada cara untuk membantu mengawal rasa basah seperti:

* Antiperspirants. The over-the-kaunter atau semburan preskripsi, losyen, dan roll-on boleh membantu gejala kawalan.
* Iontophoresis. Rawatan ini menggunakan impuls elektrik tahap rendah untuk melumpuhkan sementara kelenjar peluh.
* Ubat-ubatan. Sesetengah ubat boleh menghentikan kelenjar peluh dari excreting peluh berlebihan.
* Botox. Suntikan Botox boleh buat sementara waktu menghentikan saraf dari mencetuskan peluh berlebihan.
* Surgery. Kaedah ini adalah untuk memotong saraf di bahagian dada yang mencetuskan peluh berlebihan. Satu lagi adalah untuk membuang melalui pembedahan beberapa kelenjar peluh.

Ramai individu mengalami keadaan ini lebih suka untuk tidak mengendahkannya yang merupakan idea yang buruk untuk alasan bahawa pertama; ia boleh menjadi tanda beberapa keadaan kesihatan tidak mengizinkan. Mendapatkan ia didiagnosis dan dirawat daripada kemudian membuat perubahan yang besar. Kedua, walaupun bahawa ia bukan satu masalah yang serius, mendapatkan bantuan adalah sangat penting. Mereka hanya tidak sedar tetapi ia boleh menjejaskan hubungan mereka dengan orang lain. Mereka cenderung untuk menjauhkan diri daripada orang dan mendirikan tembok di antara diri mereka dan rakyat. Tetapi dengan bantuan perubatan dan rawatan yang benar-benar bekerja untuk mereka, ia boleh membuat peningkatan yang besar dalam kehidupan peribadi mereka dan harga diri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar